العودة   :: Flying Way :: > المدونات > lookhere
تحديث الصفحة اصعب رحله واجهتها في حياتي
الملاحظات

Rating: 3 votes, 5.00 average.

اصعب رحله واجهتها في حياتي

الاضافة 01-05-2009 في 09:19 PM بواسطة lookhere

انا بحكي عن اصعب رحله سفر في حياتي لحد الان يمكن تكون مش صعبه بالنسبه لغيري بس بجد كانت صعبه قوي عليه
لما تكون نايم الاربعاء الساعه 3 بليل وتصحا الخميس الساعه 6 الصبح وتسافر مشوار صغير بتاع ساعتين وتخلص طلباتك في 6 ساعات وترجع الساعه 7 بليل وتروح الشغل منغير راحه وتخلص شغلك الساعه 12 ويجيلك سفر مفاجئ للغردقه من الساعه 2 بليل وانت اصلا منمتش من امبارح غير 3 ساعات وتبدء رحله سفر جديده بعربيه امانه في رقبتك وتعب بدني فزززيع وتسوق 9 ساعات علي طريق الهو والعربيات الضخمه عملين معاك شغل يدوب وصلت صليت الجمعه خلصت مشوارك في 4 ساعات عمال بقا تطوحي شمال ويمين مش قادر توقف علي رجليك وبعد مخلصت
استخسرت تيجي الغردقه ومتروحش اي جزيره وتنزل الميه وتتفرج علي روعه السمك والشعب قررت تيجي علي نفسك وتتفسح وتقضي يوم مهو علي راي المثل خربانه خربانه رجعت من فسحه البحر الساعه 7 المغرب
بصيت لاقيت اصحابك في الغردقه بيقولوك احنا حجزنا علشانك صاله كره القدم ومينفعش متجيش انت من الطبيعي بتضعف قدام لعب الكوره قولت هما مطشين مش اكتر قعدت تلعب اكتر من اربع مطشاط قولت كفايه يجماعه انا مروح اتصل بيكي اكتر من اربعه قريب ليك كل واحد فيهم زعلان انك نزلت الغردقه ومقلتش وكل واحد جهز وحضر الغدا هتعمل ايه هتزعل حبيبك لا والف لا
جيت علي نفسك كمان شويه وقولت اخد العربيه والف لفه سريعه عليهم خلصت اللفه دي علي الساعه 12.30 بليل وانت لسه منمتش من يومين وتعبان من البحر ولعب الكوره واللف
اخيرا قررت تنام اتصلو عليك لازم تكون في الشغل الساعه 1 الظهر وبدون اعزار
قررت تجهز نفسك للسفر من جديد 9 ساعات كمان
يدوب رجعت من الساعه وحده بليل للساعه 10 الصبح قولت لا كده حرام انا مشيف قدامي انا لازم انام لقيت اللي بيقولك مولود ابن خالتك اتوفي ولازم نرحله قبل متروح الشغل
انت تقول يجماعه مينفعش انا تعبان
وهما يقولو واحنا هنعمل ايه بس استحمل اليوم ده روحت المشوار معاهم ورجعت علي الشغل من غير نوم من يوم الاربعاء لحد السبت ومسافر وسايق
خلصت شغلك السبت الساعه 12 بليل بس بصراحه مكنش شغل دا كان عذاب
اخير اخير هنااااااام
بجد بالنسبالي اصعب رحله بالنسبالي
مش عارف انتو ايه رأيكو صعبه فعلا ولا عاديه
انا عارف ان كتير منكم هيقول ايه الفشار ده
بس انا يكفيني ان انا اللي بتكلم
وانا مبكذبش

نشر في غير مصنف
المشاهدات 10351 التعقيبات 15
مجموع التعليقات 15

التعقيبات

  1. Old Comment
    الصورة الرمزية lookhere
    عسل وبس يا محمد
    دي كانت رحله تجنن نستني التعب بس اول موصلت بلدي حسيت بالتعب
    الاضافة 22-05-2009 في 01:35 AM بواسطة lookhere lookhere غير متواجد حالياً
  2. Old Comment
    الصورة الرمزية pilotayman
    ايه ياعم شريف دا انا حسيت انك بتتكلم عن طيارة مش بني ادم.. فعلا رحلة صعبة.. دمت بخير
    الاضافة 22-05-2009 في 02:05 AM بواسطة pilotayman pilotayman غير متواجد حالياً
  3. Old Comment
    الصورة الرمزية Saddam
    يعجبني كتير اخلاصك للعمل
    وتحياتي يا غالي
    الاضافة 22-07-2009 في 03:59 AM بواسطة Saddam Saddam غير متواجد حالياً
  4. Old Comment
    الصورة الرمزية الشريف الوكيل
    طيب وصحيت ولا لسه نايم ؟
    بصراحه ياشريف انته ولا القطر المجري فـ زمانه !!
    ميهمكش ماسك الخشب
    بس لسه الحياة طويله أن شاء الله وحتشوف الحلو والوحش ,
    مش أمنية ياشريف
    لكن عشان نحس باالحلو
    وهي كذ ا الليالي
    الاضافة 22-11-2009 في 03:10 PM بواسطة الشريف الوكيل الشريف الوكيل غير متواجد حالياً
  5. Old Comment
    الصورة الرمزية ابراهيم عصملي
    هههههههههههههههههههههه
    الاضافة 16-06-2016 في 01:50 PM بواسطة ابراهيم عصملي ابراهيم عصملي غير متواجد حالياً
 
الساعة الآن 09:27 PM.
Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
حق العلم والمعرفة يعادل حق الحياة للأنسان - لذا نحن كمسؤلين في الشبكة متنازلون عن جميع الحقوق
All trademarks and copyrights held by respective owners. Member comments are owned by the poster.
خط الطيران 2004-2017