قديم 14-12-2007, 02:01 PM  
  مشاركة [ 2 ]
الصورة الرمزية gogoo
gogoo gogoo غير متواجد حالياً
][ مشرفة سابقة ][
][ الضيافة الجوية وسلامة المقصورة][

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
gogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقدير
gogoo gogoo غير متواجد حالياً
][ مشرفة سابقة ][
][ الضيافة الجوية وسلامة المقصورة][

الصورة الرمزية gogoo

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
gogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقدير
Chat رد: ما العيب فى أن أكون مضيفة جوية ؟؟؟

والله يا رونا كلامك كله مضبوط بس زي مانتي قولتي فين الناس الي لما تناقشيها تقتنع من اصله طب والله العظيم يارونا انا كان ليا واحده صحبتي وهى الي طلعت في دماغي موضوع الضيافه المهم هي قدمت في مصر للطيران واجتازت الاختبارات بتفوق وكان خلاص فاضي ليها على تحقيق حلمها ان والدها يوافق وهى كانت طالبه في سياحه وفنادق فتخيلي باباها عمل ايه رفض وثار عليها وقال ليها اناسيبتك تقدمي علشان كنت فاكر انك هتفشلي بس حتى بعد مانجحتي على رقبتي حاجه زي كده انتي ايه عايزه الناس تاكل وشي والشغلانه ديه مليانه شيفتات واحنا في مجتمع شرقي ما يقبلش ان البنت تبات بره بتها ثم قوليلي انتي ناويه تقعدي خمس سنين من غير جواز وياريت تحصل بس خمس سنين ده انتي مش هتلاقي حتى الي يقول ليكي سلامو عليكم وكلام من ده كتير بالرغم من ان باباها شغال في مصر للطيران وعلى فكره يارونا انا بمجرد ما فتحت مع بابا وماما موضوع الضيافه زعلوا مني وسمعت من الكلام الي قولتهولك كتير وناقشتهم ومفيش فايده وقولتلهم ان نتخيل ان واحنا مسافرين ان ما فيش مضيفات قالولي طبعا هما مهمين بس ان بناتنا يشتغلو كده هو ده المرفوض وان من وجهة نظرهم المهنه ديه مهينه للبنت بدليل رفض الدول الخليجيه ان بناتهم تعمل بيها فكان ردي ان الدول الخليجيه رفضه ده لان عادتهم وتقاليدهم مختلفه كتير عنا في موضوع اللبس ونظرتهم لشغل المراه عموما وان لكل بلد وجهت نظرها الخاصه ومع زلك لم يقتنعو ورفضو النقش تاني معايا في الموضوع ده ده غير طبعا قولهم بان المهنه ديه بتتمتع بسمعه سيئه تسيء لاي واحده ولعائلتها فحاولت افهمهم فرفضو حتى يتناقشو معايا يا سلاااااام عقول متفتحه:protest: موضوع بجد رائع وعن جد انا من يوم مااشتركت في المنتدى الرائع ده وانا شايفه مجهودك الجامد اوي ومواضيعك المهمه والشيقه بجد بتمنى ليكي من قلبي كل خير
التوقيع  gogoo
gogoo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس