قديم 11-01-2008, 10:34 AM  
  مشاركة [ 128 ]
الصورة الرمزية Rona
Rona Rona غير متواجد حالياً
InFlight Service
&Cabin Safety Member

شكر غيره: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة
Rona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقدير
Rona Rona غير متواجد حالياً
InFlight Service
&Cabin Safety Member

الصورة الرمزية Rona

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة
Rona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقديرRona يستحق الثقة والتقدير
افتراضي رد: مسابقة شهرزان لقسم الضيافة الجوية

بالنسبه للسؤال الاخير يجب فورا اتخاذ اللازم
ولايسمح ابدا السكوت في هذي الحاله

لانها امانه في عنق المشرف وفي المظيف الي شاف الي صار

لان المرأه مخلوق ضعيف وممكن ماتقدر تدافع عن نفسها

يوجد قانون جوي عالمي لمعاقبة الركاب المتحرشي في المضيفات الجويات .. لا اعلم الكثير عن تفاصيله .. عندنا مضيفات ردييحة درجة اولى يعني تعرف تدافع عن نفسها .. او اجيه انا واديه كلمتين في العظم قدام الناس .. بقلوو خلاص صرنا زي البهايم في كلم مكان عاوزين نعمل حاجة وسخة!! واروح ماشي وسايبو ومعايا المضيفة .. هوا بقى هيكون عاوز يخرج من الطيارة كلها ساعتها من الاحراج .. ده لو كان بيحس اصلاً .. وعلى فكرة ياجماعة .. المضيفات في الطيارة زي اخواتنا .. لأنو من كتر مانسافر سوا نحس انو احنا عيلة وحدة والله ..

جزاكم الله خيرا على الأجابات الحلوة وكمان على شهامتكم
وفعلا يا أستاذ مشعللاتى زى ما الكابتن قال المضيفات بيقدرو يدافعو عن نفسهم
ومش شرط تردح يعنى , ممكن تكلمة بطريقة زوق جدا وفى نفس الوقت محرجة جدا لدرجة أنو بيخرس خالص ومبيعرفش حتى يرد وبيبقى عاوز يدفن نفسة
بصراحة فرحت أوى والله يا كابتن لما قلت أنو المضيفات فى الطيارة زى أخواتنا وردك على الراكب تحفة اوى
وشطور يا مشعللاتى وححطلك فى التقيم المشعللاتى الشطور
بس أنا عاوزة أعرف حاجة يا أبو الكباتن ,الأجابة دة طبعا صحيحة وتصرف سليم
بس لو أتسألت السؤال دة فى الأنترفيو ينفع أجاوب كدة ولا هما بيمانعو ردة الفعل المعادية حتى لو كان الراكب على خطاء
التوقيع  Rona
A Dreamer Which her Dreams Never
come true
Rona غير متواجد حالياً