قديم 21-03-2010, 10:51 PM  
  مشاركة [ 100 ]
الصورة الرمزية rfohk
rfohk rfohk غير متواجد حالياً
الصقر المصرى

شكر غيره: 0
تم شكره 12 مرة في 4 مشاركة
rfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقدير
إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى rfohk
rfohk rfohk غير متواجد حالياً
الصقر المصرى

الصورة الرمزية rfohk

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 12 مرة في 4 مشاركة
rfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقديرrfohk يستحق الثقة والتقدير
إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى rfohk
Welcome رد: اكاديمية الطيار المحترف - Professional Flight Center

انتبه والله المدرسة زي الزفت وانا كنت ادرس فيها وشوف مدرسة ثانيه احسن.
يا شباب انا ما تكلمت الكلام هذا من فراغ المدرسة ما فيها نظام بشكل كامل ،عدد الطلاب العرب كثير جدآ،الطاىرات قديمة ، وكمان ليش اتخرج بثلاث رخص بس وارجع اي خطوط ويقولوا محتاجين CRM,f/ atpl
,FLIGHT SAFETY
مع العلم انه في كثير مدارس في كندا وامريكا تتخرخ منها بثلاث رخص وشهادات مثل ما تطلب اي خطوط من اجل الوظيفة واحسن من PROFESSIONAL FLIGHT CENTRE
وتخلص كل شي بسنة واحدة بس نعم سنه واحدة بس وانا متاكد ،وكمان ادفع المبلغ في مدرسة استفيد منها باكبر شكل ممكن.
والسباب انه عدد العرب كثير بسبب موقع FLYINGWAY وبسبب بعض الاشخاص
الي يمرر المعلومات خطا اما عن جهل او هدف في نفسه .
وانا اتحدي ما في اي عربي خلص PPL في اقل من سنة اذا كان محظوظ بسبب انعدام النظام
واكثر العرب 2 الي 3 سنوات من اجل 3 رخص بسسسسسسسسسسسسسسس .*

وبالنسبه للمبلغ يقولون بحدود 40000 والله ما في حد خلص بي40000 او حتى 50000
والسبب انه منظمة الطيران الكندية تطلب 45 ساعة اقل شي من اجل الحصول على ppl وهذا مستحيل الا اذا كنت سوبر مان او ابوك كان عنده طيارة :45 ساعة مستحيل لانك محتاج تدريب
والشباب جاي المدرسة على امل اكبير بعدين ينصدام

يعنى انت خرجت من المدرسة لانها بالشكل ده يعنى مثلا ايه هو المبلغ التقريبى الى ممكن ادفعه فى اكاديمية PROFESSIONAL FLIGHT CENTRE
وانت من وجهة نظرك ايه المدرسه الى اقدر اروحها فى ( كندا ولا الفلبين ) لانى بصراحه ظروفى الماديه ماتلائمش امريكا وبريطانيا مع ذكر المصاريف وكل حاجه عنها
وكمان انا عايز اعرف انت اتخرجت ولا لا ومن اى اكاديميه وما الذى يميز هذه الاكاديميه عن غيرها وايه نظام اسعارها وهى سنه ولا ستة شهور ولا ايه
وشكرا
التوقيع  rfohk
الصقر المصرى
rfohk غير متواجد حالياً