قديم 23-05-2010, 10:26 PM  
  مشاركة [ 37 ]
الصورة الرمزية alooka
alooka alooka غير متواجد حالياً
كابتن طيار اول

شكر غيره: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة
alooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقدير
alooka alooka غير متواجد حالياً
كابتن طيار اول

الصورة الرمزية alooka

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة
alooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقديرalooka يستحق الثقة والتقدير
افتراضي رد: دعوة للمناظرة بيني و بين العضو ahmadabbas2000 بخصوص دراسة الطيران

السلام عليكم
كابتن ابو مشاري احييك علي ادارتك للمناظرة و اسلوبك بها
اولا :تحصل علي مجموع 200 ساعة مع فروزن atpl بالكورس و 750 ساعة دول جراوند سكول و ليس عدد ساعات طيران(دا بسبب اهتمامة بالنقض فقط مع عدم مراسلة المدرسة او التحاور معي للفهم)لذلك انت قلت 750 ساعة طيران و مركزتش انها 750 دراسة ارضية و ليس طيران
2- عدد الطائرات لا يكفي للحكم علي المدرسة حيث انها نسبة بين عدد الطلبة و عدد الطائرات فطبعا عدد طلاب مونتكون اكبر بكثير
3-الكور الانتجريتد ب 50000 دولار بدون اقامة او ضرائب
بتدرب علي طائرات بها جي بي اس و جلاس كوكبيت و تكاس لمنع التصادم و هذا شامل 50000
4- الكورس ابو 33000 بدون ضرائب و تحصل معة علي فروزن atpl ايضا فالمدرسة معتمدة لاعطاء هذة الرخصة من الايكاو و هذا موضح بالموقع دا طبعا لو قريتة
5-المدرسة معتمدة لاعطائك الرخص الاتية
ppl .cpl. multi engine .instrument rating.night rating.atpl MULTI CREW COOPERATION. TRANSITION TO JETS.INTERNATIONAL AVIATION ENGLISH COURSE GPS WAAS & GLASS COCKPIT COURSE
..INSTRUMENT FLYING RATING (IFR)
VFR OVER-THE-TOP RATING
اية رايك بقي؟
مش نفس كورسات مدرستك ولا في حاجة نقصة و هتقولي بتكدب و مش بتدي الكورسات دي؟
و من ناحية الاسعار انها بتزيد انا معاك طبعا ممكن تزيد و دا بيتوقف من طالب لطالب يعني انا صديقي اخدها ب 39000 يعني 4000 زيادة مش 10000 زي ما انت بتقول
اخيرا الب بي ال بتتاخد 45 ساعة و بردو هقولك لو كنت قريت قبل ما تنتقد كنت قريت انها 45 ساعة مش اقل زي ما انت فاكر
سيدي المشرف
انا علي اتم استعداد لاجابة اي سؤال اخر عن المدرسة و لكن ليس دفاع عن المدرسة و لكن الموضوع بقي دفاع عن سمعتي الي حاول الكابتن المحترم تلويثها باحكام ليس عن خبرة و لكن عن تجربة مسبقة ليس لمدرستي زنب بها
هو لو كان قرا كلامي صح و موضوعي كان وجد اجوبة كثيرة جداا لاسئلتة و انا اثبت لكم ذلك في ردي علية
ارجو ان اكون جوبت علي الاسئلة و مانسيت شيء
هو بقي فين تقريرة المصور عن المدرسة؟ انا مشفتش منك الا معلومات من الموقع نفسة لمدرستك
اشكركم
alooka غير متواجد حالياً