قديم 24-01-2009, 06:08 PM  
  مشاركة [ 1 ]
الصورة الرمزية برنسيسة
برنسيسة برنسيسة غير متواجد حالياً
الدرجة الاولى

شكر غيره: 0
تم شكره 3 مرة في 3 مشاركة
برنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقدير

مشاهدة أوسمتي

برنسيسة برنسيسة غير متواجد حالياً
الدرجة الاولى

الصورة الرمزية برنسيسة

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 3 مرة في 3 مشاركة
برنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقديربرنسيسة يستحق الثقة والتقدير
افتراضي راتب موظف الكاونتر في مصر للطيران

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

انا كنت قبل اسأل عن موضوع الراتب دة لاني كنت مقبلة ع المجال ومكنتش عارفة حاجة

لكن دلوقتي قدرت طبعا اعرف حاجات كتير عن راتب موظف الكاونتر او موظف الحجز بالنسبة لمصر للطيران

اما الموظف الجديد اللي معندوش اي خبرة في الحجز والتشييك وصغير السن يعني 23او 24 بيتم تعيينة ع 1500ج مصري وهذا الكلام موثووق منة وذلك بالطبع اثناء فترة تدريبة ع الشغل وكيفية اصدار التذكرة

ومع الخبرة يعني كام شهر كدة الراتب بيزيد وبياخد ع كل تذكرة ريئيشو بيقدر يعملها حوالي 20 ج دا غير الراتب الاصلي

و ع فكرة انا كنت قبل مادخل المجال كنت اسأل الناس في مصر للطيران عن موضوع الراتب دة اللي يقول 300 والي يقول 350 واتاريهم كانوا بيبعدوا اي حد عن التقديم عشان يمهدوا الجو لاقاربهم وهذا ما رأتة بأم عيني سواء بمكاتب البيع او بالمطار

يعني اللي يقدم في مصر للطيران يقدم بقلب جامد ومع توفيق ربنا بيوصل لاعلي المراتب ان شاء الله

اه كمان دا غير ان الشركة بتطلعة ياخد الاماديوس من سيتي ستارز توكيل اماديوس بمصر
ودة بيتاخد الاماديوس فية للافراد خارج اي شركة ب 1400 ج مصري

وبعد مرور فترة تدريبة والاعتماد علية في اصدار التذكرة يتم منحة مميزات اكثر كالتذاكر المجانية لة ولافراد عائلتة من الدرجة الاولي يعني الزوج او الزوجة الابناء

وطبعا اليونيفورم مرتين بالعام وشوز كمان ومواعيد تمام من 9 الي 5 خمس ايام بالاسبوع

يعني انا اقول اللي اعرفة واكيد هناك مميزات اكثر انا لسة معرفهاش ومميزات اكببببببببببببببببببببر بالشركات الاخري كالاماراتية مثلا والقطرية والاتحاد

وسلاااااااااااااااااااملم
برنسيسة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ برنسيسة على المشاركة المفيدة:
Rouby Ranoo (11-11-2015)