المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ما بعد التدريب ! أكاديمية اوكسفورد للطيران CAE !!

Captain maaz
05-10-2018, 01:46 PM
:poster_ban::poster_ban::crazy_pilot:بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله

يا جماعة انا دخلت موقع اكادمية أوكسفورد للطيران CAE ، ولقيت انهم بعد انتهاء التدريب عندهم فريق متخصص بساعدك في الحصول علي وظيفتك :crazy_pilot: ، و ايضا لقيت انو عندهم شراكة مع فلاي دبي - عز الطلب - :happy: .

فسؤالي هو اذا انتهيت من التدريب معهم :crazy_pilot: هل فعلا بكون عندي فرصة اشتغل مع فلاي دبي حتي بدون تايب راتينغ ، ام لازم اعمل تايب ريتينغ؟ ؟

:poster_ban: الي عاوز اقوله بسعر اكادمية أوكسفورد الغالي ممكن القى شغل بدون تايب ريتينغ بعد انتهي من التدريب سواء مع الشركات المتعاقدة معها - مثل فلاي دبي - او غيرها :qust:

ولا افضل أدرس في امريكا و فارق السعر اخليه للتايب ريتينغ :qust: :qust:

في انتظاركم :mic-me:

moh.ashraf96
05-10-2018, 07:05 PM
لو كلمتهم هيقولولك ان الفريق اللي بيساعد علي التوظيف بيساعدك في حالة ان كنت مواطن اوربي او معاك إقامة دائمة فقط غير كدة هما مش هيقدروا يسعدوك و هيقولهالك صريحة مش هيخبوا.

تاني سؤال، هما اصلاً متعاقدين مع فلاي دبي لانهم يعملوا تايب ريتينج للطيارين الجداد و التايب دة علي حسابك الخاص حتي لو معاك خبرة. اخيراً، مفيش حاجة اسمها تشتغل في شركة بدون تايب ريتينج هي الحالة الاولي ان الشركة هي اللي بتدفعلك ثمنه و بيتخصم من مرتبك علي فترة طويلة و الحالة الثانية انك انتا اللي بتتحمل ثمنه من الاول.

بس مفيش اي شئ بيقول ان هما هيوظفوك في فلاي دبي.

Captain maaz
06-10-2018, 12:26 PM
لو كلمتهم هيقولولك ان الفريق اللي بيساعد علي التوظيف بيساعدك في حالة ان كنت مواطن اوربي او معاك إقامة دائمة فقط غير كدة هما مش هيقدروا يسعدوك و هيقولهالك صريحة مش هيخبوا.

تاني سؤال، هما اصلاً متعاقدين مع فلاي دبي لانهم يعملوا تايب ريتينج للطيارين الجداد و التايب دة علي حسابك الخاص حتي لو معاك خبرة. اخيراً، مفيش حاجة اسمها تشتغل في شركة بدون تايب ريتينج هي الحالة الاولي ان الشركة هي اللي بتدفعلك ثمنه و بيتخصم من مرتبك علي فترة طويلة و الحالة الثانية انك انتا اللي بتتحمل ثمنه من الاول.

بس مفيش اي شئ بيقول ان هما هيوظفوك في فلاي دبي.
جزاك الله خيرا ، يعني لازم لازم اعمل تايب ريتينغ !!