المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : بجد نفسي حد مايضحكش عليا

nesmamania
10-11-2008, 09:01 PM
انا نفسي ابقي مضيفة جوية انا مصرية من المنصورة و23 سنة وفي اداب انجلش وشكلي كويس ورشيقة وكمان طويلة يعني 173 سم ووزنس 69 ومش عارفة اقدم ازاي ولا ايةالمواصفات في ناس كتير ضحكت عليا وخدوا مني فلوس بسبب اعلانات غلط بيعلنوها ع النت وانا فعلا عاوز ة حد يساعدني

Sr.Flight Attendant
10-11-2008, 09:21 PM
يا اختي الكريمة ..
احنا مابنعمل اعلانات ولكن لما الشركات بتعمل اعلان في موقعها احنا نقتبسها ونحطها في المنتدى مع الرابط عشان الناس تستفيد ..
ومع ذلك مابنظمن وظائف لأي احد ولا احنا وسطاء في التوظيف .. القسم بيهتم بالضيافة الجوية وسلامة المقصورة .. وقسم التوظيف دا فرعي عشان الناس تساعد بعض .. مافي احد بياخد فلوس من احد
ولا فيه احد مستفيد من احد .. كلو لوجه الله .. انتي كل اللي عليكي تتابعي القسم وتراجعي المواضيع الموجودة فيه عشان تعرفي الشركات اللي طالبة موظفين وتقدمي بنفسك وممكن نساعدك في السي في وطريقة التقديم بس .. والباقي بدعوة اهلك من بعد الله ..

yousef23
10-11-2008, 09:24 PM
اختي كل شركة طيران لها مواصفات تختلف عن الشركة الاخر لكن بالنسبة لطولك ووزنك اعتقد انهم كويسين قدمي على شركة طيران الخليج فاتحة ابواب التقديم الان استخدمي هذا الرابط
http://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=39670
و بعدها حاولي تاخدي كورسات في الضيافة الجوية الموجودة بالمعاهد عندكم او في الانترنت
هذا فقط الذي اعرفه الصراحة و هي من خبرتي البسيطة

nesmamania
10-11-2008, 09:42 PM
ميرسي ياكابتن احمد بس انا بقول مش في الموقع دة انا بقول اللي اخدوا مني فلوس كانوا علي موقع اسمة مصراوي واخدوا فلوس وحاجات عامة ميرسي علي اهتمامك وردك

{yasmeen}
10-11-2008, 11:29 PM
اهلا بيكى nesmamania

بصى يانسمة

بالنسبة للتفيدم مش تدفعى فلوس لحد ولا تسمعنى كلام حد يقولك هاتى فلوس ونقف جنبك والكلام ده

التقديم بينزل اعلان فى الجرائد لما بيطلبو بنات مصريات

وبينزل على موقع الشركة الرسمى

وغالبا مثل مقال كابتن احمد بنقتبس الرابط وبننزله هنا فى قسم الاعلانات

وبيتم ارسال السى فى للموقع الخاص بالشركة

وبيردو او بيتصلو على رقم التليفون اللى بيبقى فى السى فى

وهقولك حاجة تخليها فى بالك هتفيدك اكييييد وهتفضلك على غيرك

اهم حاجة اللغة الانجليزية

خدى كورسات فيها وقويها الى اقصى حد

لان كل الشركات بتعمل امتحان فى الانجليزية

وده بيبقى اهم حاجة حاجة

وكمان يستحسن لو فى لغة تانية لان فى شركات بتشترط لغاتين

وحاولى تاخدى لفة فى القسم والمواضيع والدروس

الدورس مفيدة جداا وهتفيدك كتير

وفى دروس ايضا عن اجتياز المقابلة الشخصية

بتفيد كتير لان فى الانترفيو ممكن يسالو اسئلة خاصة بالضيافة او الطيران

وتابعى اعلانات القسم لان اعلانات الشركات بننزلها بالقسم

بالتوفيق ,,

الاجدل
11-11-2008, 07:09 AM
اختي الكريمه نسأل الله لك التوفيق وان يسهل لك
ويبلغك امنيتك يارب

الطيار الوسيم
11-11-2008, 09:47 AM
مرحبا اختي nesmamania
اتمنى لك التوفيق وان يحقق الله لك امنيتك

انا افضل ان تقومي بزيارة الى المواقع الالكترونية للشركات التى سوف اذكرها ومن ثم تقومي بالدخول على رابط التوظيف لديهم حيث ان هذه الشركات تطلب حاليا مضيفات جويات

طيران الاتحاد - طيران الخليج - العربية للطيران - طيران رأس الخيمة

وبالتوفيق ان شاء الله وتقبلي تحياتي

ammar yousif shaheen
11-11-2008, 09:57 AM
قلبي معك وربنا يوفقك يا اختى
بس الشباب حيدلوك واكيد احمد موسي شاب جنتل وحيساعدك انا اتوقع زلك

حور عين
11-11-2008, 10:25 AM
اختي الكريمة يوجد في المنتدى روابط شركات الطيران ادخلي على الرابط اتصلي عليهم وابعتيلهم رسالة على الاميل وضحي فية اللي انتي تريدية وهم اهيبعتولك رسالة وهيقولوا لك اذا كان طالبين مضيفات
وربنا معاكي

م/فارس
11-11-2008, 10:36 AM
اتمنى لك التوفيق باالقبول والعمل
قريباا ان شااللة والموضوع عاوز
جهد منك في البحث عن طريق
مكاتب الطيران في مصر واقصد
قسم اجنحة الطيران العرب
تقبلي تحياتي

M!ss Sarah
11-11-2008, 09:25 PM
ليه نضحك عليك كلنا في الهوا سوا و حنمووت ع الشغلانه دي الله يسهل لينا فيها كوولنا يارب
اهم شي ماتيأسي و خلي نفسك طويل و تابعي اخبار المنتدى اول باول عشان كل اعلانات الشركات يحطوها الاعضاء هناا
و بالتوفيييق لك و للجميع

المعتز
11-11-2008, 10:05 PM
الله يوفقك وتلقي الفرصة المناسبة
اختي التوظيف علاقتك فيه مع الشركة مباشرة من دون وسطاء
الله يعوضك على اللي خسرتيه وان شاء الله تحققي حلمك

nesmamania
14-11-2008, 04:35 PM
ميرسي بجد ليكو كلكو وربنا يوفقنا كلنا

lovee1983
14-11-2008, 05:15 PM
هاى نسمة انا برضة زيك وحبيت اعرفك ان فى مقابلة يوم 22 نوفمير فى كونكورد السلام الساعة 9 بطيران قطر وانا بروح واتمنى لكى التوفيق

shaimaa nagy
16-11-2008, 04:47 PM
هاااى نسمه انا كمان عندى ليكى خبر حلو كتييير وان شاء الله يفرحك انا اتصلت بشركه مصر للطيران اليوم وخبرونى باتهم فتحوا باب التقديم لاحتياجهم لمضيفين وممكن تتصلى بيهم على الرقم0222655001وممكن تعملى زياره ليهم والعنوان هو مبنى المطار القديم صاله الوصول رقم واحد وربنا يوفئك ويوفقنى انا كمان لانى انا كمان بروح