:: Flying Way ::

:: Flying Way :: (https://www.flyingway.com/vb/index.php)
-   ][.. اعلانات وظائف الضيافة الجوية وسلامة المقصورة ..][ (https://www.flyingway.com/vb/forumdisplay.php?f=118)
-   -   الاختبار النفسى لمصر للطيران (https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=131187)

bosybosy 02-05-2013 01:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dany (المشاركة 1303178)
الالوان مفيش الوان محدده البسى الى يريحك المهم مايكونش فاقع ولا الوان كتير حتى المكياج والحجاب لو انتى محجبة يكون بسيط

انا فى النفسى كنت لابسه جيب وجاكيت اسود وقميص ابيض وفى الفاينال كنت لابسه جيب وجاكيت جراى وقميص لبنى :)

انا مش عارفه انتى تقصدى ايه بالاسئلة ال 20 وبتتكلمى عن اى مقابلة النفسى ولا الفاينال

ربنا معاكم كل الوقت دة ولسةمافيش حد استلم ياة على الروتين بتاع البلد ربنا مايضيعش تعب حد منكم

فجر جديد 02-05-2013 03:35 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dany (المشاركة 1303178)
الالوان مفيش الوان محدده البسى الى يريحك المهم مايكونش فاقع ولا الوان كتير حتى المكياج والحجاب لو انتى محجبة يكون بسيط

انا فى النفسى كنت لابسه جيب وجاكيت اسود وقميص ابيض وفى الفاينال كنت لابسه جيب وجاكيت جراى وقميص لبنى :)

انا مش عارفه انتى تقصدى ايه بالاسئلة ال 20 وبتتكلمى عن اى مقابلة النفسى ولا الفاينال

اولا بجد كلك ذوق ياداني بعتذر ياجميلة اقصد ال 70 سؤال بالانجليزى كلهم اسئلة شخصيه بتحليهم في عشرين دقيقة :D يعني ممكن لو تدينا امثلة عليها

لو عندك نصائح بخصوص discussion group ممكن تقوليلي اتعامل معاها ازاي
ولو نصائح عامة للمقابلة لأنك مريتي بالتجربة ( اقصد المقابلة والمجموعات في النفسي ) :)

basma.khedr 02-05-2013 07:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dany (المشاركة 1302924)
فى بنت كانت عاملاه وقالولها انتى ازاى محجبة ورقبتك باينه وعملة الحجاب كده؟؟

فهمت قصدك يوم النفسى كان ف بناات مبينه رقبتهاا وشعرهاا من ادام كده بصرااحه شكلهم كان مستفز شويه بس انا مبعملش كده خاالص .. وعمومااا شكراا ليكى كتييير

dany 03-05-2013 04:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فجر جديد (المشاركة 1303232)
اولا بجد كلك ذوق ياداني بعتذر ياجميلة اقصد ال 70 سؤال بالانجليزى كلهم اسئلة شخصيه بتحليهم في عشرين دقيقة :D يعني ممكن لو تدينا امثلة عليها

لو عندك نصائح بخصوص discussion group ممكن تقوليلي اتعامل معاها ازاي
ولو نصائح عامة للمقابلة لأنك مريتي بالتجربة ( اقصد المقابلة والمجموعات في النفسي ) :)

بصى يا فجر الاسئلة كلها اسئلة عادية يعنى الى فاكراها منها ومعلش اعذرينى انا عملت النفسى من 5 شهور اسئلة زى انتى بتحبى مادة الرياضيات وانتى صغيرة بتحبى تسمعى المزيكا انتى مقنعة ولا لا ومش فاكرة الباقى بجد ولو معرفتيش معنى اى كلمة عادى ممكن تسألى المشرفة هما هيقلولك عادى جدا

بالنسبة للجروب ديسكشن لازم تتعاونى مع الجروب بتاعك وتسمعيهم وتديهم فرصة يشاركوا برأيهم وخليكى طبيعية جدا
وتبادلو الادوار فى ROLE PLAY يعنى الى مثل مرة مضيفة يعمل المرة الى بعدها راكب وهكذا عشان يبقى عندكم فرصه اكبر توضحوا حجات مختلفة فى شخصيتكم
أهم حاجه اليوم ده انك تكونى مرتاحة وواثقة بنفسك اليوم سهل والمشرفين طيبين ومتعاونين لما تتكلمى خلى صوتك واضح ومسموع للى فى اخر الجروب بتاعك وركزى مع الى بيقولوا زميلك عشان ده يوم العمل الجماعى فيما عدا ال PERSONAL INTERVIEW وانشاله يوم هيعدى وربنا هيوفقك
انتى امتحانك يوم 8؟؟؟

فجر جديد 03-05-2013 10:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dany (المشاركة 1303365)
بصى يا فجر الاسئلة كلها اسئلة عادية يعنى الى فاكراها منها ومعلش اعذرينى انا عملت النفسى من 5 شهور اسئلة زى انتى بتحبى مادة الرياضيات وانتى صغيرة بتحبى تسمعى المزيكا انتى مقنعة ولا لا ومش فاكرة الباقى بجد ولو معرفتيش معنى اى كلمة عادى ممكن تسألى المشرفة هما هيقلولك عادى جدا

بالنسبة للجروب ديسكشن لازم تتعاونى مع الجروب بتاعك وتسمعيهم وتديهم فرصة يشاركوا برأيهم وخليكى طبيعية جدا
وتبادلو الادوار فى ROLE PLAY يعنى الى مثل مرة مضيفة يعمل المرة الى بعدها راكب وهكذا عشان يبقى عندكم فرصه اكبر توضحوا حجات مختلفة فى شخصيتكم
أهم حاجه اليوم ده انك تكونى مرتاحة وواثقة بنفسك اليوم سهل والمشرفين طيبين ومتعاونين لما تتكلمى خلى صوتك واضح ومسموع للى فى اخر الجروب بتاعك وركزى مع الى بيقولوا زميلك عشان ده يوم العمل الجماعى فيما عدا ال PERSONAL INTERVIEW وانشاله يوم هيعدى وربنا هيوفقك
انتى امتحانك يوم 8؟؟؟

لا ازاي تقولي كده مفيش مشكله انتي مبتقصريش في المساعدة بالمعلومات انا بس كنت قلقانة من 70 سؤال في 15 او 20 دقيقة بس يعني الوقت هيقضي وكمان هل في كلمات معرفتش معناها هيردوا عادي يعني مش هيتضايقوا . .إن شاء الله يوم 8 ربنا يوفق الجميع إن شاء الله :)
بجد باداني انتي كلك ذووووق الف شكر :)

dany 04-05-2013 12:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فجر جديد (المشاركة 1303499)
لا ازاي تقولي كده مفيش مشكله انتي مبتقصريش في المساعدة بالمعلومات انا بس كنت قلقانة من 70 سؤال في 15 او 20 دقيقة بس يعني الوقت هيقضي وكمان هل في كلمات معرفتش معناها هيردوا عادي يعني مش هيتضايقوا . .إن شاء الله يوم 8 ربنا يوفق الجميع إن شاء الله :)
بجد باداني انتي كلك ذووووق الف شكر :)

بصى هى الاسئلة سهلة مفيهاش حاجه ممكن تلاقى كام كلمة مش عارفاهم عادى اسئلى المشرفين هما هيقلولكم الى مش عارف حاجه يسأل عنها ومش بيتضايقوا متقلقيش دول طيبين ومتعاونين جدا بس الوقت قليل انتى خدى بالك متطوليش ومتشتتيش نفسك مع اى حد بيتكلم جنبك وانشاء الله ربنا يوفقك وترجعى مبسوطه :)

فجر جديد 05-05-2013 12:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dany (المشاركة 1303521)
بصى هى الاسئلة سهلة مفيهاش حاجه ممكن تلاقى كام كلمة مش عارفاهم عادى اسئلى المشرفين هما هيقلولكم الى مش عارف حاجه يسأل عنها ومش بيتضايقوا متقلقيش دول طيبين ومتعاونين جدا بس الوقت قليل انتى خدى بالك متطوليش ومتشتتيش نفسك مع اى حد بيتكلم جنبك وانشاء الله ربنا يوفقك وترجعى مبسوطه :)

إن شاء الله ألف شكر ياداني :)

فجر جديد 15-05-2013 11:33 AM

صباح الخيييير ليكم جميعاً ممكن أطلب من كل الاعضاء لو سمحتم الي مر بتجربة المقابلة بعد المقابلة النفسي يقولي كل التفاصييييييييييييل وبجد شكراً لتعااااااونكم :)

basma.khedr 15-05-2013 11:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فجر جديد (المشاركة 1305030)
صباح الخيييير ليكم جميعاً ممكن أطلب من كل الاعضاء لو سمحتم الي مر بتجربة المقابلة بعد المقابلة النفسي يقولي كل التفاصييييييييييييل وبجد شكراً لتعااااااونكم :)

انا لسه ف انتظاااار النتيجه بتااعة النفسى ان شاء الله

فجر جديد 18-05-2013 11:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basma.khedr (المشاركة 1305103)
انا لسه ف انتظاااار النتيجه بتااعة النفسى ان شاء الله

تسلمي ياجميلة كلك ذوق هى لسه مظهرتش بس كنا عايزين نعرف تفاصيل الي بعده ياريت داني وكل الي مر بالتجربة يقولولنا :)

فجر جديد 21-05-2013 11:21 PM

معقول مفيش حد مر بتجربة الاختبار بعد النفسي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ايناس البنا 02-06-2013 11:47 PM

نتايج النفسى ظهرت يا بنات كله يروح يشوف نتيجته

mr_h 03-06-2013 02:27 PM

النتائج ظهرت والا لسة حد يفدنى وحد شاف نتيجتة واشوفها فين ؟ لرجو الافاااااااادة الله يخليكوا

basma.khedr 03-06-2013 04:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايناس البنا (المشاركة 1307975)
نتايج النفسى ظهرت يا بنات كله يروح يشوف نتيجته

انتى متأكده يا ايناس اصل انا لسه النهارده مكلمه مستر اسامه وقالى لسه ... انتى متأكده يعنى اروح بنفسى ولا انتى بس سمعتى انها ظهرت بس ..

dany 04-06-2013 07:57 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فجر جديد (المشاركة 1305975)
معقول مفيش حد مر بتجربة الاختبار بعد النفسي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الاختبار النفسى لمصر للطيران - الصفحة 3 انا حكيت تجربتى بس انتى مقرتيش هى فى نفس الموضوع وده اللينك

mr_h 04-06-2013 10:21 AM

حد يفدنا يا جماعة انا امتحنت نفسى 15 ابريل النتائج طلعت والا لسة ؟؟؟ حد عاندة معلوم اكيدة الله يخليكوووت

فجر جديد 04-06-2013 09:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dany (المشاركة 1308250)
الاختبار النفسى لمصر للطيران - الصفحة 3 انا حكيت تجربتى بس انتى مقرتيش هى فى نفس الموضوع وده اللينك

لا قرأت يا داني :) بس هو الانترفيو عواصم وعملات البلاد فقط علشان متعوديين منك بتتكلمي بالتفصيل شويه :) :) علشان كده طلب منك تقولي ايه الي بيحصل في المقابلة دي وهل هو بس بالعربي ؟

basma.khedr 05-06-2013 01:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_h (المشاركة 1308264)
حد يفدنا يا جماعة انا امتحنت نفسى 15 ابريل النتائج طلعت والا لسة ؟؟؟ حد عاندة معلوم اكيدة الله يخليكوووت

انا كلمت مستر ااسامه ده حد تبع hr هناك ف مصر للطيران قالى لسه ممكن على الاسبوع اللى جاى على فكره انتى اختبرتى معاى يوم 15/4 .. بس انا معرفش ايناس لسه مردتش عليا عشان تقولنا المعلومات دى منين ؟؟

mr_h 05-06-2013 01:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basma.khedr (المشاركة 1308388)
انا كلمت مستر ااسامه ده حد تبع hr هناك ف مصر للطيران قالى لسه ممكن على الاسبوع اللى جاى على فكره انتى اختبرتى معاى يوم 15/4 .. بس انا معرفش ايناس لسه مردتش عليا عشان تقولنا المعلومات دى منين ؟؟

انا سمعت انها نزلت خلاص يا بسمة ومحدش عايز يقول انا امتحنت 15 ابريل....

mr_h 05-06-2013 01:46 PM

اقتباس:

هية مين ايناس ؟؟؟؟ ارجوكوااا حد يفدنى

basma.khedr 05-06-2013 07:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_h (المشاركة 1308465)
انا سمعت انها نزلت خلاص يا بسمة ومحدش عايز يقول انا امتحنت 15 ابريل....

سمعتى من مين يعنى ؟؟ يعنى مصادر اكيده ولا ايه ؟؟ ايناس دى عضوه ف المنتدى ولو قريتى الكومنتس اللى قبل كده ف نفس المووضوع هتلاقيهاا بتقول انهاا طلعت بس لما سألتها منين انتى متأكده لحد دلوقتى هى مجاوبتنيش . ؟؟ مش عارفه عموماا انا ممكن اسافر لحد المطاار واشوف الدنيا فيه اايه على يوم الاحد كده

dany 06-06-2013 10:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basma.khedr (المشاركة 1308513)
سمعتى من مين يعنى ؟؟ يعنى مصادر اكيده ولا ايه ؟؟ ايناس دى عضوه ف المنتدى ولو قريتى الكومنتس اللى قبل كده ف نفس المووضوع هتلاقيهاا بتقول انهاا طلعت بس لما سألتها منين انتى متأكده لحد دلوقتى هى مجاوبتنيش . ؟؟ مش عارفه عموماا انا ممكن اسافر لحد المطاار واشوف الدنيا فيه اايه على يوم الاحد كده

بسمة لسه متقلقيش وتابعى مع مستر اسامة لما تطلع هيقولك هو نتيجتك وانشاله بالتوفيق

ايناس البنا 07-06-2013 03:24 AM

اقتباس:

انا اسفه يا جماعه على التاخير فى الرد بس غصب عنى والله مكانش عندى نت فى المكان اللى كنت فيه
النتيجه بانت فعلا وانا عرفت ده من كابتن طيران هناك هو بيجيبلى نتايجى فى الاختبارات قبل نزولها وقالى انهم اعلنوها بس مش لكل اللى خلصوا امتحان نفسى لانهم على ايام طبعا
بس معرفنيش مين ظهرت نتيجته ومين لسه وقالى انه بشكل عام كله نتايجه خلصت بس مش بيعلنوها كلها مرة واحده
انا اسفه مرة تانيه على التاخير يا بنات
وانا حاليا موجوده اى سؤال انا موجوده
ان شاء الله نازله المطار الاحد الجاى اتاكد من الاخبار دى ولونه مصدرى دايما كلامه صح

basma.khedr 07-06-2013 07:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dany (المشاركة 1308645)
بسمة لسه متقلقيش وتابعى مع مستر اسامة لما تطلع هيقولك هو نتيجتك وانشاله بالتوفيق

انا متابعه معااه وهو قالى لسه وقالى كلمينى على يوم الاحد بس هو كل اسبووع يقولى يوم الاحد ... ربنا يسهل ان شاء الله

basma.khedr 07-06-2013 07:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايناس البنا (المشاركة 1308797)
انا اسفه يا جماعه على التاخير فى الرد بس غصب عنى والله مكانش عندى نت فى المكان اللى كنت فيه
النتيجه بانت فعلا وانا عرفت ده من كابتن طيران هناك هو بيجيبلى نتايجى فى الاختبارات قبل نزولها وقالى انهم اعلنوها بس مش لكل اللى خلصوا امتحان نفسى لانهم على ايام طبعا
بس معرفنيش مين ظهرت نتيجته ومين لسه وقالى انه بشكل عام كله نتايجه خلصت بس مش بيعلنوها كلها مرة واحده
انا اسفه مرة تانيه على التاخير يا بنات
وانا حاليا موجوده اى سؤال انا موجوده
ان شاء الله نازله المطار الاحد الجاى اتاكد من الاخبار دى ولونه مصدرى دايما كلامه صح

ولا يهمك يا جميل... مش عارفه يا اينااس انا متابعه بالتليفون مع استاذ اسامه وقالى اكلمه على الاحد اللى جاى وربنا يسهل .. طيب لو انتى روحتى واتأكدتى قوللنا على طووووول عشان اسافر تانى يوم .. وربنا يوفقناا جميييييعاااا يارب

ايناس البنا 09-06-2013 07:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basma.khedr (المشاركة 1308895)
ولا يهمك يا جميل... مش عارفه يا اينااس انا متابعه بالتليفون مع استاذ اسامه وقالى اكلمه على الاحد اللى جاى وربنا يسهل .. طيب لو انتى روحتى واتأكدتى قوللنا على طووووول عشان اسافر تانى يوم .. وربنا يوفقناا جميييييعاااا يارب

مساء الخير يا بنات
بعتذر والله لانى مقدرتش اروح النهارده اعرف الاخبار واتاكد منها لكن ان شاء الله بكرة نازله واعرفلكم

basma.khedr 09-06-2013 08:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايناس البنا (المشاركة 1309257)
مساء الخير يا بنات
بعتذر والله لانى مقدرتش اروح النهارده اعرف الاخبار واتاكد منها لكن ان شاء الله بكرة نازله واعرفلكم

خلاص هنستنى ردك بكره ان شااء الله .. ويااااااااااارب خير

فجر جديد 15-06-2013 01:35 PM

هو مفيش اي اخبار عن النتيجة ؟؟

ايناس البنا 18-06-2013 10:04 PM

النتيجه بانت يا بنات وانا متاكده وكنت بنفسى فى المطار وسالت وانا امتحنت 4/18 والنتيجه بانت

caty cat 18-06-2013 10:45 PM

يا بنات محدش يعرف إذا كانوا محتاجيين مضيفات طيران دلوقتي الله يخليكوا ردوا علياا

الساعة الآن 02:25 AM.