قديم 26-03-2014, 07:10 AM  
  مشاركة [ 24 ]
الصورة الرمزية نادر عبدالرحمن
نادر عبدالرحمن نادر عبدالرحمن غير متواجد حالياً
Student Pilot/JFK Airport Staff

شكر غيره: 4
تم شكره 34 مرة في 23 مشاركة
نادر عبدالرحمن مازال في بداية الطريق

مشاهدة أوسمتي

إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى نادر عبدالرحمن
نادر عبدالرحمن نادر عبدالرحمن غير متواجد حالياً
Student Pilot/JFK Airport Staff

الصورة الرمزية نادر عبدالرحمن

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 4
تم شكره 34 مرة في 23 مشاركة
نادر عبدالرحمن مازال في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى نادر عبدالرحمن

كابتن نادر احنا كنا سوا فموضوع الاتحاد اللى فشل وبقى بينا عشرة عمر هههههههه

حبيبى ياكابتن الله يبارك فيييك تسلم والله فعلا فاكر لما كنت قلقان منها .. هيا بجد طلعت ممتازة جدا وبالنسبه لاسعارالبلدان التانيه الواحد هنا ممكن ياخد الرخص ويوفر فلوس لحاجات تانيه كتير زى التايب ومعادله الرخص والكلام دا كله انت اكيد عارف المكملات الغذائيه للرخص ههههه

الاكاديميه طلعت اكثر من رائعه العقبه الوحيدة الجو بالنسبه لانى لسه بادئ PPL زى مانت عارف بس بعد ماخلصها وادخل فالانسترومنت هيبقى الطيران متاح كل يوم عادى

تسلم يارب وعايزين نسمع اخبارك بقى ماعرفتش عنك بقالى كتير اكيد عملت الهبوط صح ! ههههه علمهم الطيران على اصوله ياكابتن

تحياتى

هههههههههه والله منتظر بأحر من الجمر للهبوط هو المدرب قالي لازم تتقن و تكون محترف في المهارات الاساسية بعده بدرب على الطيران البطيء Slow Flight ثم الهبوط و لأني موظف اروح الاكاديمية مرة في الاسبوع للطيران, اما الجزء النظري انا ادرسة اونلاين يعني دراسة ذاتية. ايضا عندنا نفس الشيء تروح مع المدرب الصف الدراسي و يعطيك شرح و تخطيط للتدريب.

حبيت اذكرك بشيء مهم جدا.
بعدما تخلص الPPL انشاء الله لازم تدرس مواد الATPL عشان لما تتخرج يكون عندك FROZEN ATPL و في نفس الوقت ما تحتاج انك تدرس المواد النظرية حق ال CPL/IR
انا مخطط لنفس الشيء تماما, انشاء بعدما اخلص الPPL في نيويورك بروح لفلوريدا و ادرس مواد الATPL بالنظام الاوروبي طبعا و في نفس الوقت بكمل باقي تدريبي بالنظام الاوروبي هناك بأذن الله.
التوقيع  نادر عبدالرحمن
.
instgram: ndrs3eed
نادر عبدالرحمن غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ نادر عبدالرحمن على المشاركة المفيدة:
tariq mohamed (26-03-2014)