قديم 25-03-2015, 01:11 PM  
  مشاركة [ 13 ]
الصورة الرمزية يا رب عايز ابقى طيار
يا رب عايز ابقى طيار يا رب عايز ابقى طيار غير متواجد حالياً
الامتياز

شكر غيره: 2
تم شكره 11 مرة في 9 مشاركة
يا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقدير
يا رب عايز ابقى طيار يا رب عايز ابقى طيار غير متواجد حالياً
الامتياز

الصورة الرمزية يا رب عايز ابقى طيار

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 2
تم شكره 11 مرة في 9 مشاركة
يا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقدير

السلام عليكم
من فضلك انا كان عندى شويه اسئله حول الطيران الحربى المصرى :

1 / هل يوجد مستند رسمى من الكليه بيفسر الشروط المطلوبه للقبول بالكليه ؟ و هل فعلا لازم الاب و الام يكون معهم شهاده جامعيه ليتم قبولى ؟
بيتعمل مؤتمر عند رغبة الكليات العسكرية فى فتح باب التنسيق للكليات العسكرية بيكون فيه كل المعلومات و الشروط الازم توافرها
2/ انا ان شاء الرحمن هكون خريج مدرسه لغات هل ده هيدينى الافضليه على بعض المشتركين ؟
هوا إن شاء الله فى حال انك اتقبلت هيفيدك جوا الكلية عشان هتدرس مصطلحات كتير بالانجليزى ف بما انك خريج لغات ف ده هيريحك شوية عن باقى زملائك بس معظم الشغل و الكلام مع المراقبين الجويين العسكرين بيكون بالمصرى مش بالعربى الفصحى حتى :D
3/ ما مرتب الطيار الحربى فور تخرجه ؟ و ماذا تكون طبيعه عمله يعنى بيفضلوا يتدربوا ولا بيقوموا بمهمات ؟
تدريب all the time :D و المرتب تعبان اوى بيتراوح من 2600 جنيه ل7000 او 8000 جنيه
4/ هل يوجد اى اكاديميه تؤهلنى انى اكون مستعد لاختبارات القبول بالكليه ؟
اكاديميات زى الروبى و الديب و المركز الرياضى الدولى دول بيأهلوك بدنيا انما كل الحاجات التانية الى بيقولو انهم بيأهلو ليها بتكون تحوير مش هيفيدوك غير فى قفزة الثقة و انهما هيخلوك تعمل تدريبات بدنية كويسة تقويك
و لك جزيل الشكر اخوى.....

اسف جدا على الانقطاع لكن لظروف خارجة عن إرادتى و ان شاء الله اكون معاكم الفترة الى جاية
يا رب عايز ابقى طيار غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس