قديم 14-12-2007, 08:42 PM  
  مشاركة [ 10 ]
الصورة الرمزية gogoo
gogoo gogoo غير متواجد حالياً
][ مشرفة سابقة ][
][ الضيافة الجوية وسلامة المقصورة][

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
gogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقدير
gogoo gogoo غير متواجد حالياً
][ مشرفة سابقة ][
][ الضيافة الجوية وسلامة المقصورة][

الصورة الرمزية gogoo

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
gogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقدير
Chat رد: ما العيب فى أن أكون مضيفة جوية ؟؟؟

انا اقصد في الدول الخليج وخصوصاً في السعودية

يعتبرون هذا الشغل عيب بالنسبة للعيلة والبنت

وبعدين تختلف العمل في الارض والعمل في الجو

اذا كانت تعمل في احد الشركات او المؤسسات فدوامك تقول حوالي 8 ساعات في اليوم بإمكانك التواصل مع اهلك واقربائك واصدقائك في أي وقت اما اذا كان وظيفتك هي مضيفة طيران فقد تزيد عن هذا وقد تمتد لأيام وتصعب عليك التواصل مع من تريد الا بعد فترة

#####

اشكرك يا قائد السرب على الرد وليا سؤال هو حضرتك بتشتغل ولا لا ولو كنت عايز تصير مضيف طيران فهل هتقدم خمر ولا لا وهتعمل ايه بالنسبه لاختلاطك مع زميلاتك من المضيفات وحبا افكرك بان انتو كسعوديين حياتكو الدينيه والاجتماعيه غيرنا تماما يعني الجو عندكم يساعد على ان الواحد يطيع الله وحبا افكرك بشىء اخر ان البنات الي قدمو عندكم في الخطوط السعوديه ان كلهم بنات بيحاولو يتقوا الله ومش عايزين يخلعو حجابهم ابدا بالرغم من ان حجابهم ده ممكن يكون مش زي شرعي يعني مش نقاب ولاعبايه مثلا ولكن متمسكين بيه ولو هما كانو بيخافو من غير الله لخلعوه وقدمو بمصر للطيران او اي شركه تانيه وكانو هيقبلو ولكن عندنا نماذج بتخاف الله كالاخت هند عمر ولا ازكيها على الله ورفضت تخلعو رغم ان كان ممكن ديه تبقى اخر فرصه ليها وحبا اسمع ردك
التوقيع  gogoo
gogoo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس