قديم 16-05-2010, 11:33 PM  
  مشاركة [ 26 ]
مايا شريف مايا شريف غير متواجد حالياً
كابتن طيار

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
مايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقدير
مايا شريف مايا شريف غير متواجد حالياً
كابتن طيار

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
مايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقديرمايا شريف يستحق الثقة والتقدير
افتراضي رد: Re: حد يعرف معلومات عن معهد الضيافة في الاسكندرية

Bosi ya Maya talam enti shayfa eno msh lazm 5alas msh lazm bas aya bet2olek keda 3ashn heya fel ma3ahad wana bardo kont fel ma3had w esht3'alt fel Air Arabia lama gom el ma3ahd da5lt el interview w et2balat ma3 e7tramy lel gamiii3 ana shayef en kol el kalam dah tashweeh lel ma3had w bas kol wa7ed al ra2yo yb2a 7'alas w talma enti shayfa enk momken tet2bli fe ay sherka go ahead rabena ywaf2ek insh2allah w eb2i tamnina 3aleki awel matet2bli

لا يا فروزين انا مش قلت ان المعاهد مش ليها لازمة والدليل على كلامى انى نصحت بالمعاهد فى الاول لداعية الخير وغيرها وكمان انا اصلا فى فى معهد للضيافة يبقى اذا مش هنصح بالمعاهد بالعكس المعاهد مهمة جدا لانى اساسا فى شركات بتطلب لازم لازم يكون المتقدم خبرة فى الطيران او من معهد للضيافة الجوية لكن احيانا فى شركات بتطلب الانجليش بس يكون كويس طبعا مع الطول والوزن والشروط الباقية العادية عشان كدة فى هذة الحالات المعهد مش بيقى شرط فاحنا بنقول زيادة تاكيد ندخل المعاهد اين كانت اهو يبقى ضمان اكتر الشركة طلبت خبرة طيران او خبرة ضيافة او انجليش يبقى كدة احنا فى التمام بس برضوا بالنسبة للناس الى مش ليهم مقدرة مادية للمعاهد وكويسين فى الانجليش مقدرش اقولهم ادخلوا معاهد وانا شايفة بتفسى ان بعض الشركات مش بتطلب لازم يكون فى معهد ضيافة فهتكون فرصتهم هنا ومفيش تشويش ولا حاجة على المعهد محدش يقدر يقول علية نص كلمة هو فعلا معهد كويس وفى ناس اشتغلت منة فعلا وانا معترفة بدة بس الى انا بقولة زية زى اى معهد تانى بيدرب وبيشغل يمكن هو شغل عدد كبير بس دة لانة كان اول معهد ضيافة فى مصر مش لانة الافضل ولو الافضل كانوا كتبوا من ضمن شروط القبول لازم المعهد دة لكن بالعكس دة هو حتى لما بتيجى شركة وبتعمل انترفيو عندهم بيطلبوا بنات من المعهد التنية يعنى المعهد مش شرط القبول والا مكنش كل اصحابى اشتغلوا فى العربية والامريتس ومصر للطيران واليمنية اخيرا
التوقيع  مايا شريف
مايا شريف غير متواجد حالياً