قديم 30-03-2012, 04:59 AM  
  مشاركة [ 30 ]
الصورة الرمزية Dr.Alrefaey
Dr.Alrefaey Dr.Alrefaey غير متواجد حالياً
][ د.الرفاعي ][
..مراقب قسم الاكاديميات..
Advisory Flight Academy

شكر غيره: 9
تم شكره 59 مرة في 16 مشاركة
Dr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقدير

مشاهدة أوسمتي

إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى Dr.Alrefaey
Dr.Alrefaey Dr.Alrefaey غير متواجد حالياً
][ د.الرفاعي ][
..مراقب قسم الاكاديميات..
Advisory Flight Academy

الصورة الرمزية Dr.Alrefaey

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 9
تم شكره 59 مرة في 16 مشاركة
Dr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقديرDr.Alrefaey يستحق الثقة والتقدير
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى Dr.Alrefaey

[QUOTE=amir hamed;1187833]

دكتور رفاعى اولا جزاكم الله خير الجزاء على الشرح والتحليل الوافي
ثانيا كنت عاوز اعرف من حضرتك شوية حاجات كده
اولا انا شاب ابلغ من العمر 30 سنة اعمل فى الكويت فى مجال الكمبيوتر بقال 7 سبع سنين مصرى الجنسية وكنت حابب اغير المجال واعمل فى مجال الطيران بس كنت محتار ازاى ابتدي وانت بفضل الله وضحت لى امور كتييير كويسه بفضل الله وفادتني بس انا كنت عاوز حضرتك تزكي لينا معهد لدراسة الطيران يكون كويس وابتدي فيه وهل انا بالنسبه ليا فى فرصة ولا كده خلاص يعني شركات الطيران ممكن على بال ما اخلص تقول لا ده السن كبير واه على فكرة انا ملتحى بفضل الله يعني هل اللحيه بتعوق فى الدراسة او التعيين
ياريت الرد والافادة وجزاكم الله خير الجزاء

اهلا اخي العزيز..
معاهد الطيران عديده و منتشره حول العالم بامكانك البحث بالمنتدى لتجد مواضيع عن المدارس المختلفه.بالنسبه للعمر فممكن تجد بعض الصعوبه في التوظيف و لكن ليس من المستحيل. النقطه ان تضع خطه لتوفير مبلغ الدراسه و ما بعد الدراسه من تايب راتنج او شارتر او تاخذ كورس مدرب لتعمل مدربا....بالنسبه للحى فيتوقف عنظام الشركه المتبع فبعض الشركات العربيه لا يوجد لديها مانع بان يكو الطيار ملتحيا و بعضها تمنع ذلك.
التوقيع  Dr.Alrefaey
Dr.Alrefaey غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ Dr.Alrefaey على المشاركة المفيدة:
Boudys (16-09-2020)