قديم 08-05-2009, 11:26 PM  
  مشاركة [ 8 ]
الصورة الرمزية Capt. Kareem Al-Ashry
Capt. Kareem Al-Ashry Capt. Kareem Al-Ashry غير متواجد حالياً
][ مدير فيرتشوال فلاي انجن ][
المتميزين

شكر غيره: 16
تم شكره 6 مرة في 5 مشاركة
Capt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقدير

مشاهدة أوسمتي

إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى Capt. Kareem Al-Ashry إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى Capt. Kareem Al-Ashry
Capt. Kareem Al-Ashry Capt. Kareem Al-Ashry غير متواجد حالياً
][ مدير فيرتشوال فلاي انجن ][
المتميزين

الصورة الرمزية Capt. Kareem Al-Ashry

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 16
تم شكره 6 مرة في 5 مشاركة
Capt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقديرCapt. Kareem Al-Ashry يستحق الثقة والتقدير
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى Capt. Kareem Al-Ashry إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى Capt. Kareem Al-Ashry
افتراضي رد: سؤال فى الويلكو فى الهبوط الفيجوال

عزيزي كابتن محمد

طائرات الولكو تحاكي نظام ال Fly by wire الموجوده في الايرباص الحقيقيه .لهذا السبب تحتاج جويستيك للتحكم في الطائره و لن يعمل الكيبورد .. اذا كنت تستخدم الأكس فأنصحك باستخدام ال mouse yoke , بحيث الماوس بيشتغل كأنه جويستيك , و عن تجربه أفضل بكتير جدا من الكيبورد.
انا كنت مخصص زر في الكيبورد لتشغيل و غلق ال mouse yoke , (زر "-" في ال numpad..) فعندما أريد استخدتم الماوس كيوك أضغط عليه و عندما أريد أن استخدم الماوس للنظر حولي أضغط عليه مره أخر (on/off)

و هو يغني الي حد كبير عن الجوستيك و يسهل عمليه التحكم بطريقه كبيره .
الجويستيك سيهمك فقط اذا كنت من هواه الطيران اليدوي و الهبوط اليدوي .. اما اذا كنت تستخدم الأوتوبايلوت و الأوتولاند دائما , فلن تحتاجه ...

الصراحه الجويستيك أحلي , و ليس هناك شعور أفضل من اتمامك هبوط اليدوي , أو رحله كامله يدويه تتحكم في كل أوجه الطائره فيها بنفسك ..
لجويستيك سيحسن تجربه السيميوليتور لديك كثيرا...

تقبل أرق التحيات

ياكابتن مروان كفاية بقى حرام عليك
انا كده بقيت ولا حاجة جانبك
كل شوية ابداع ابداع ابداع زهقنا يا أخي هههههههه ريح شويا مش كده :))
وبعدين كمان بتطير بالماوس ههههههه ده انت عديت ووداعا يا جويستيك
على فكرة انا حجرب موضوع الماوس ده بس انا ساعات بحتاج الجويستيك في الفلابس والجير والثروتال مع ان الثروتال في الطائرات البروفيشنال الايرباص من ويلكوا مبيشتغلش على الجويستيك والغريبة انه من Logitech
التوقيع  Capt. Kareem Al-Ashry

Capt. Kareem Al-Ashry غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس